Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین در خصوص بند 18 گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در صورت های مالی 12 ماهه منتهی به 1402.09.30 شرکت که مربوط به عدم رعایت الزامات دستورالعمل حاکمیت شرکتی می باشد،توضیحاتی ارائه نمود.

توضیحات "کگهر" در خصوص عدم رعایت الزامات دستورالعمل حاکمیت شرکتی

به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین در خصوص بند 18 گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در صورت های مالی 12 ماهه منتهی به 1402.09.30 شرکت که مربوط به عدم رعایت الزامات دستورالعمل حاکمیت شرکتی می باشد، اظهار داشت:

تبصره ۱ ماده ۳ در خصوص استقرار ساز و کارهای اثر بخش جهت کسب اطمینان معقول از محقق شدن اصول حاکمیت شرکتی در شرکتهای فرعی و نظارت بر اجرای اثر بخش آن:  شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در حال حاضر دارای دو شرکت فرعی (الف) باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن گهرزمین و (ب) همیار گهر جدید سیرجان میباشد. این دو شرکت طی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توسعه فعالیت داده و یا شکل گرفته اند. هم اکنون برنامه ریزی لازم جهت محقق شدن اصول حاکمیت شرکتی در این دو شرکت در حال انجام است پس از تهیه چک لیست مربوطه و طرح و تصویب در هیئت مدیره شرکت اجرایی خواهد شد.

تبصره ۲ ماده ۳ در خصوص مستندسازی ساز و کارهای مناسب جهت دستیابی به اصول حاکمیت شرکتی : موارد مندرج در ماده ۳ دستور العمل اعم از حفظ حقوق سهامداران و برخورد یکسان با آنها، رعایت حقوق ذی نفعان افشاء و شفافیت و ... در دستور کار این شرکت قرار داشته و به طور مستمر رعایت و اجرا میشود. مقرر گردیده جهت مستند سازی این امر به صورت دوره ای گزارش اقدامات انجام شده در این خصوص تهیه و به هیئت مدیره شرکت ارائه گردد.

 تبصره ۴ ماده ۴ در خصوص دارا بودن تحصیلات مالی حداقل یکی از اعضای غیر موظف هیئت مدیره: این موضوع خارج از کنترل شرکت بوده و سهامداران محترم عمده میبایست در این رابطه اقدام نمایند. مراتب این امر به سهامداران محترم عمده اعلام شده است.


 ماده ۷ در خصوص اطمینان از کنترل مناسب تضاد منافع و متعارف و منصفانه بودن معاملات با اشخاص وابسته معاملات با اشخاص وابسته: با رعایت ضوابط مربوطه صورت می پذیرد.


 ماده ۱۳ در خصوص غیر قابل تفویض بودن وظیفه هیئت مدیره در خصوص انتخاب قائم مقام مدیر عامل شرکت اصلی و انتخاب نماینده در هیئت مدیره شرکتهای فرعی و وابسته: در این خصوص انتصابات با رعایت ضوابط مربوطه صورت خواهد پذیرفت.

تبصره های ۱ و ۲ ماده ۱۴ در خصوص تصویب منشور کمیته انتصابات توسط هیئت مدیره و عضویت مستقل اکثریت اعضای کمیته انتصابات : منشور کمیته انتصابات در جلسه مورخ ۲۷ . ۱۴۰۳.۰۱ هیئت مدیره این شرکت تصویب و اعضای کمیته انتصابات که اکثریت آنها مستقل هستند در همین جلسه تعیین و براساس منشور مصوب تشکیل جلسه خواهند داد.


تبصره ۴ ماده ۱۴ در خصوص اجرای وظایف کمیته انتصابات:  باتوجه به تشکیل کمینه جدید انتصابات و تصویب منشور این کمیته در جلسه مورخ ۲۷ . ۰۱ . ۱۴۰۳ هیئت مدیره شرکت وظایف مذکور در این ماده منبعد به طور دقیق اجرا خواهد شد.


ماده ۱۵ در خصوص ارزیابی اثر بخشی هیئت مدیره و مدیر عامل و کمیته های تخصصی هیئت مدیره و اعضای هیئت مدیره ذی ربط در شرکتهای فرعی و وابسته توسط هیئت مدیره و انعکاس نتایج آن در گزارش فعالیت هیئت مدیره : با عنایت به برنامه این شرکت جهت استقرار نظام حاکمیت شرکتی در شرکتهای فرعی موارد مطروحه در این ماده از سال مالی جاری رعایت شده و نتایج حاصله در گزارش فعالیت هیئت مدیره برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۳.۰۹.۳۰ منعکس خواهد شد.


 تبصره ۲ ماده ۲۰ در خصوص ارسال خلاصه موضوعات قابل طرح در جلسات هیئت مدیره قبل از برگزاری جلسات مزبور با فاصله زمانی مناسب: این امر رعایت شده و دستور جلسات هیئت مدیره پیش از هر جلسه در اختبار اعضای محترم هیئت مدیره شرکت قرار می گیرد.


ماده ۲۳ در خصوص تصویب ترتیب و تاریخ برگزاری جلسات هیئت مدیره در اولین جلسه هیئت مدیره برای دوره های شش ماهه:  مفاد این ماده برای شش ماهه اول سال مالی منتهی به ۱۴۰۳.۰۹.۳۰ رعایت شده و برای شش ماهه دوم این سال مالی نیز رعایت خواهد شد.کگهرکگهر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24